Jak rozpoznać styl komunikacji klienta i dopasować się do niego, by osiągnąć sukces w sprzedaży
Customer Typology: How to Recognize Clients Communication Styles and Adapt for Sales Success
“Klienci są coraz bardziej roszczeniowi”, “Ludzie są teraz jacyś dziwni”, czy “Są typy, z którymi najzwyczajniej w świecie na pewno się nie dogadam” – to niektóre z cytatów sprzedawców i doradców.
Każdy z nas ma swój styl komunikacji. To dzięki niemu jesteśmy unikatowi. Jednak jak rozpoznać styl komunikacji klienta, żeby nie pójść z nim na “zderzenie czołowe”, tylko szybko osiągnąć porozumienie i poczucie, że gramy do tej samej bramki?
Jak radzić sobie z klientem tzw. “trudnym”, a dokładniej z trudną sytuacją, wynikającą z naszych różnic komunikacyjnych? Jak szybciej dotrzeć do “tak” klienta?
Zakres merytoryczny szkolenia "Jak rozpoznać styl komunikacji klienta i dopasować się do niego, by osiągnąć sukces w sprzedaży":
- zaprosimy do wykonania testu na style interpersonalne, dzięki któremu poznamy własny styl komunikacji.
- Sprawdzimy po czym poznać styl komunikacyjny naszego rozmówcy.
- Nauczymy się szybko dopasowywać styl komunikacji do naturalnych potrzeb klienta.
- Poćwiczymy style komunikacji w sytuacjach tzw. “trudnych”, gdy pojawia się niezadowolenie, rozczarowanie i reklamacja.
Cel szkolenia:
zwiększenie elastyczności komunikacyjnej, dzięki której uczestnicy szybciej dojdą do “tak” z klientem, redukcja stresu komunikacyjnego, a co za tym wszystkim idzie – lepsza sprzedaż.
W jaki sposób?
Szkolenia, warsztaty, webinary, blended learning, coaching, formuła stacjonarna, hybrydowa i online. Dopasowujemy sposób uczenia do potrzeb i możliwości zespołów.
Sprawdź inne nasze szkolenia sprzedażowe - Sales Training
Skontaktuj się z nami
Umów się z nami na rozmowę o Tobie i potrzebach Twojej firmy i zespołu.