Akademia Pozytywnego Lidera
(Positive Leadership Program)

Czym jest?

To merytoryczny i bardzo praktyczny program rozwojowy dla przyszłych i obecnych Team-Liderów/ek, Kierowników/czek, Menedżerów/ek  zawierający zagadnienia związane m.in. z: 

  • budowaniem zwycięskich, zaangażowanych zespołów
  • dawaniem i braniem feedbacku
  • korzystaniem z mocnych stron, by pracować wydajniej
  • szczęściem w pracy i jego opłacalnością
  • samoświadomością i Inteligencją Emocjonalną
  • wzbudzaniem energii w sobie i innych

Wyjątkowym elementem tego procesu są także tematy związane z obszarem uważności na zdrowie psychiczne własne i członków/ członkiń zespołu oraz umiejętnością sprawnej reakcji w sytuacji kryzysu. Dodatkowo dostarczamy i praktykujemy wiedzę z obszaru psychologii pozytywnej w biznesie, która pomaga budować zespoły, które mają zdrowe, pozytywne relacje i przeżywają więcej emocji przyjemnych a także korzystają ze swoich predyspozycji i mają wyższe poczucie sensu. A to przekłada się na wyraźne korzyści biznesowe, a także spadek rotacji. 

Nigdy wcześniej organizacje i ludzie nie potrzebowali tak bardzo programów rozwijających nie tylko “klasyczne” sposoby na pracę z ludźmi, ale także dbających o człowieka (lidera i członków zespołów), w całym jego spektrum. 

Co zawiera Akademia Pozytywnego Lidera?  Dodamy, że pracując z konkretną organizacją dopasowujemy Akademię do potrzeb wybranych zespołów, prowadzimy analizę potrzeb i kalibrujemy program tak, by uzyskać najlepsze rezultaty).

1.
  • Od początku: Jak budować efektywne zespoły?

Nauczysz się m.in.:

  • jak pracować z zespołami w różnej fazie rozwoju, utrzymać zespół  fazie współpracy, by osiągać optymalną produktywność
  • “bez kontraktu nie ma kontaktu”: jak kontraktować się na jakość pracy z zespołem i jednostkami, by ludzie byli słowni i “na czas”
  • jak prowadzić pozytywne spotkania – zarówno w formule grupowej jak i 1:1, by budować zwycięskie zespoły
  • jak rozpoznawać różnice indywidualne i dopasowywać sposób komunikacji do różnych typów osób- by skutecznie się komunikować 
  • Jak zadbać o zespół, gdy pracownik odchodzi, by uniknąć efektu kuli śnieżnej
    i obniżenia efektywności
2.
  •  Dawaj i bierz feedback! Czyli jak budować zespoły skąpane w feedbacku

W programie m.in.:

  • jak dawać feedback dopasowany do fazy rozwoju pracownika, by pracownik go przyjął i chciał się rozwijać 
  • diagnoza własnego stylu przywództwa oraz stylu dawania feedbacku
  • rodzaje feedbacku: spontaniczny, regularny, korygujący, doceniający itd.: jak go dawać, by pracownik chciał go przyjmować
  • jak pytać o feedback swój zespół i współpracowników, by ludzie mówili do nas a nie o nas

jak budować pozytywną kulturę feedbacku i odwagę do dawania i przyjmowania go

3.
  • Jak korzystać z tego co dobre? Mocne strony własne i zespołu

W programie m.in.:

  • diagnoza własnych mocnych stron i poznanie narzędzia do pracy z zespołem
  • budowanie zaangażowania poprzez układanie pracy pod kątem mocnych stron– case study i benchmark
  • rola Decydenta, Lidera i Coacha: jak zmniejszać opór i zwiększać autonomię

Jak rozwijać postawę życzliwą i stanowczą, by wydobywać z zespołu to, co najlepsze i “dowozić” rezultaty: sposoby na wspaniałe spotkania 1:1

4.
  • Szczęście w pracy się opłaca! Naucz się je wzmacniać- w sobie i innych

W programie m.in.

  • fakty i mity o szczęściu, także tym w pracy
  • dowody na to, że szczęśliwi pracownicy są skuteczniejsi– jak takich mieć w zespole?
  • 3 sposoby na pozytywne spotkania i odprawy, aby ludziom chciało się chcieć!
  • Wielka 10-tka Emocji Przyjemnych: jak wzmacniać spiralę wznoszącą i redukować “rzep” na negatywność
  • jak nadawać sens pracy własnej i innych, by ludzie wiedzieli PO CO tu są

jak uczyć siebie i innych takiej pracy, by ludzie mieli siłę na życie także po pracy

5.
    • Samoświadomość i “trudne” sytuacje

    W programie m.in.:

    • jakie potrzeby kryją się za emocjami: jak je diagnozować, ujawniać, by mieć ze sobą i z innymi “na czysto”
    • jak rozmawiać w sytuacji kryzysu, spadku zaangażowania, by zadbać o członka zespołu i o rezultaty biznesowe: gotowe formatki spotkań do personalizacji
    • w co grają ludzie, w co gramy my: jak “złapać” czy jesteśmy w grze psychologicznej lub sami ją inicjujemy, jak z wychodzić z gier władzy i innych
    • jak rozwijać samoświadomość i Inteligencję Emocjonalną, kompetencję XXI w
    o roli empatii i compassion w pracy lidera: jak rozwijać oba podejścia, by budować relacje wysokiej jakości
6.
      • Jak wzbudzać energię w sobie i innych? 

      W programie m.in: 

      • diagnoza obecnego poziomu wellbeingu oraz skali potrzeb własnych i swojego zespołu
      • poznanie koncepcji pracy z energią na kilku poziomach wraz ze sposobami na jej utrzymanie i rozwój: w sobie i w zespole: by ludzie mieli siłę pracować i żyć 
      • pozytywne rytuały na co dzień i od czasu do czasu: jak angażować ambasadorów energii  
      • sposoby na wzbudzanie energii w pracy zdalnej, hybrydowej i stacjonarnej
      • praca głęboka, monotasking i inne sposoby na terminową pracę bez dodatkowych kosztów
      jak planować aktywną i pasywną regenerację w ujęciu dziennym, tygodniowym, miesięcznym i rocznym- fakty i mity na temat urlopów, weekendów i Netflixa 😉