Akademia Pozytywnego Lidera (Positive Leadership Program)
Czym jest?
To merytoryczny i bardzo praktyczny program rozwojowy dla przyszłych i obecnych Team-Liderów/ek, Kierowników/czek, Menedżerów/ek zawierający zagadnienia związane m.in. z:
- budowaniem zwycięskich, zaangażowanych zespołów
- dawaniem i braniem feedbacku
- korzystaniem z mocnych stron, by pracować wydajniej
- szczęściem w pracy i jego opłacalnością
- samoświadomością i Inteligencją Emocjonalną
- wzbudzaniem energii w sobie i innych
Wyjątkowym elementem tego procesu są także tematy związane z obszarem uważności na zdrowie psychiczne własne i członków/ członkiń zespołu oraz umiejętnością sprawnej reakcji w sytuacji kryzysu. Dodatkowo dostarczamy i praktykujemy wiedzę z obszaru psychologii pozytywnej w biznesie, która pomaga budować zespoły, które mają zdrowe, pozytywne relacje i przeżywają więcej emocji przyjemnych a także korzystają ze swoich predyspozycji i mają wyższe poczucie sensu. A to przekłada się na wyraźne korzyści biznesowe, a także spadek rotacji.
Nigdy wcześniej organizacje i ludzie nie potrzebowali tak bardzo programów rozwijających nie tylko “klasyczne” sposoby na pracę z ludźmi, ale także dbających o człowieka (lidera i członków zespołów), w całym jego spektrum.
Co zawiera Akademia Pozytywnego Lidera? Dodamy, że pracując z konkretną organizacją dopasowujemy Akademię do potrzeb wybranych zespołów, prowadzimy analizę potrzeb i kalibrujemy program tak, by uzyskać najlepsze rezultaty).
1.
-
Od początku: Jak budować efektywne zespoły?
- jak pracować z zespołami w różnej fazie rozwoju, utrzymać zespół fazie współpracy, by osiągać optymalną produktywność
- “bez kontraktu nie ma kontaktu”: jak kontraktować się na jakość pracy z zespołem i jednostkami, by ludzie byli słowni i “na czas”
- jak prowadzić pozytywne spotkania – zarówno w formule grupowej jak i 1:1, by budować zwycięskie zespoły
- jak rozpoznawać różnice indywidualne i dopasowywać sposób komunikacji do różnych typów osób- by skutecznie się komunikować
- Jak zadbać o zespół, gdy pracownik odchodzi, by uniknąć efektu kuli śnieżnej i obniżenia efektywności
2.
-
Dawaj i bierz feedback! Czyli jak budować zespoły skąpane w feedbacku
- jak dawać feedback dopasowany do fazy rozwoju pracownika, by pracownik go przyjął i chciał się rozwijać
- diagnoza własnego stylu przywództwa oraz stylu dawania feedbacku
- rodzaje feedbacku: spontaniczny, regularny, korygujący, doceniający itd.: jak go dawać, by pracownik chciał go przyjmować
- jak pytać o feedback swój zespół i współpracowników, by ludzie mówili do nas a nie o nas
3.
-
Jak korzystać z tego co dobre? Mocne strony własne i zespołu
- diagnoza własnych mocnych stron i poznanie narzędzia do pracy z zespołem
- budowanie zaangażowania poprzez układanie pracy pod kątem mocnych stron– case study i benchmark
- rola Decydenta, Lidera i Coacha: jak zmniejszać opór i zwiększać autonomię
4.
-
Szczęście w pracy się opłaca! Naucz się je wzmacniać- w sobie i innych
- fakty i mity o szczęściu, także tym w pracy
- dowody na to, że szczęśliwi pracownicy są skuteczniejsi– jak takich mieć w zespole?
- 3 sposoby na pozytywne spotkania i odprawy, aby ludziom chciało się chcieć!
- Wielka 10-tka Emocji Przyjemnych: jak wzmacniać spiralę wznoszącą i redukować “rzep” na negatywność
- jak nadawać sens pracy własnej i innych, by ludzie wiedzieli PO CO tu są
5.
-
Samoświadomość i “trudne” sytuacje
- jakie potrzeby kryją się za emocjami: jak je diagnozować, ujawniać, by mieć ze sobą i z innymi “na czysto”
- jak rozmawiać w sytuacji kryzysu, spadku zaangażowania, by zadbać o członka zespołu i o rezultaty biznesowe: gotowe formatki spotkań do personalizacji
- w co grają ludzie, w co gramy my: jak “złapać” czy jesteśmy w grze psychologicznej lub sami ją inicjujemy, jak z wychodzić z gier władzy i innych
- jak rozwijać samoświadomość i Inteligencję Emocjonalną, kompetencję XXI w
6.
-
Jak wzbudzać energię w sobie i innych?
- diagnoza obecnego poziomu wellbeingu oraz skali potrzeb własnych i swojego zespołu
- poznanie koncepcji pracy z energią na kilku poziomach wraz ze sposobami na jej utrzymanie i rozwój: w sobie i w zespole: by ludzie mieli siłę pracować i żyć
- pozytywne rytuały na co dzień i od czasu do czasu: jak angażować ambasadorów energii
- sposoby na wzbudzanie energii w pracy zdalnej, hybrydowej i stacjonarnej
- praca głęboka, monotasking i inne sposoby na terminową pracę bez dodatkowych kosztów